Kundtjänst

Kontakta kundtjänst

Inget är viktigare för oss än att hjälp dig, vår kund, så snabbt och smidigt som möjligt.  Tveka inte att kontakta oss oavsett hur stor eller liten frågan är.

 
Se Kontakta oss för alla sätt du når oss. Vi svarar omgående mellan 9 och 16 på vardagar och utanför de tiderna försöker vi svara så fort vi bara kan.

 

Köpvillkor, Frakt och Returer

 

Moms

Alla våra priser är inklusive moms. Beställer du till utanför EU dras ingen moms.

Leverans

Se Leveransinfo för leveranstider och priser

Byten och returer

Se information om byten och returer.

Reklamationer

Om din vara eller ditt paket är skadat eller trasigt vid leverans görs en reklamation. Självklart står vi då för portokostnaden. Ta kontakt med oss genom att skicka ett email till [email protected] så ersätter vi dina varor så snart som möjligt. Tillsammans med din nya vara skickar vi med ett färdigadresserat portobetalt kuvert för retur av den skadade varan.

Sekretess och säkerhet

Vi på Tieroom AB garanterar din trygghet när du handlar via internet. Våra betalningar hanteras av markandsledande trygga betalförmedlare. All information gällande betalning via kredit- eller betalkort skickas via krypterad uppkoppling och sparas aldrig hos oss. Varken personuppgifter, betalningsuppgifter eller e-postadress lämnas ut till tredje part.

 

 

Vanliga frågor

 

Vad är Tieroom.se?

Vi är helt specialiserade på slipsar och de nära vännerna flugor och bröstnäsukar. Denna hyfsat snäva nisch är allt vi gör och som resultat är vi riktiga experter inom området.  Vårt mål är att producera slipsar som våra kunder älskar och kommer tillbaka för igen och igen. Vi jobbar också för en busenkel köprocess och blixtsnabba leveranser.

 

Vilka är ni?

Tieroom AB är ett familjeföretag baserat i Uppsala. Vi har sysslat med slipsar i många år i olika former. Sedan 2008 ligger allt krut på e-handel via Tieroom.se och vårat egna märke Notch. Ägare tillika ledning för bolaget är Niklas Andersson (VD), Louise Ferlin (Design) och Christian Andersson (Marknadsföring och Teknik).

 

Eftersom jag inte kan känna på era slipsar, kan du berätta för mig om de är tunna eller tjocka?

Våra slipsar är inte tunna. Vi gör alla våra slipsar med hög koncentration av silke och vi använder ett tjockare foder, detta gör att kvaliteten förblir hög. Tjockare slipsar är vanligtvis mer tåliga och håller längre. Då går det också att göra en stabilare och mer fulländad knut. Vill ni verkligen känna på slipsarna innan köp så är ni välkomna förbi vår lagershop i Uppsala.

 

Hur många mönster erbjuder ni?

För närvarande erbjuder vi över 700 olika mönster. Vi fyller kontinuerligt på de olika mönster som tar slut. För att alltid kunna dig en förstklassig kollektion och massor att välja på fyller vi naturligtvis på med nya fräsha mönster flera gånger om året.

 

Vill du köpa en större kvantitet av samma slips? Har vi tillräckligt många slipsar av samma mönster för att uppfylla din beställning?

Vill du köpa en större kvantitet av samma slips? Har vi tillräckligt många slipsar av samma mönster för att uppfylla din beställning? För det mesta så ja, vissa populära mönster kan dock ta slut snabbt. För att veta säkert ber vi dig skicka ett mail till oss först på [email protected]. Om vi inte har tillräckligt med slipsar i lager så kan vi se till att sy upp fler just för dig.

 

Hur kan jag kontakta er?

Tveka inte att kontakta oss oavsett hur liten eller stor frågan må vara. Gå till Kontakta oss för alla möjligheter att nå oss.

 

Behandlas mina personliga uppgifter och kreditkortsinformation konfidentiellt och säkert?

När du beställer online hanteras din kreditkortsinformation elektroniskt utan mänsklig kontakt. Din kreditkortsinformation sparas aldrig hos oss utan hanteras bara av vår betalningsförmedlare och då krypterat och säkert. Ditt namn, din adress eller e-postadress lämnas aldrig ut till tredje part.

 

Hur lång tid tar det för min slips att skickas?

Alla beställningar mottagna före 14:45 mån-fre skickas från oss samma dag vilket betyder att ni i de flesta fall har dem redan efterföljande arbetsdag. Ordrar mottagna efter 14:45 skickas efterföljande arbetsdag vilket betyder att ni har den oftast efter två arbetsdagar.
Order som kommer in på en helg kommer alltså att skickas på följande måndag vilket betyder leverans på tisdagen eller onsdagen.
Notera att större försändelser kan hamna på postkontoret och ej i brevlådan vilket kan förlänga tiden tills ni faktiskt har slipsen runt halsen. Se till att lämna ert mobilnummer vid beställning för snabbast möjlig avisering.

 

Vad är er returpolicy?

Vi har väldigt få returer och jobbar alltid för att kunden ska bli nöjd. Men skulle du vilja returnera varan eller byta den gör vi det utan att blinka.

Du kan alltid byta din slips mot en ny i samma prisklass eller få pengarna tillbaka. Enda kravet är att slipsen returneras inom 60 dagar från inköpsdatum och är i nytt skick när den når oss.För mer info se vår sida med information om byten och returer. .

En eventuell reklamation kan naturligtvis göras när som helst. Följ då de instruktionerna för en vanlig retur men skriv även tydligt en beskrivning av felet samt meddelar om du vill byta mot en likadan produkt, en annan produkt eller ha pengarna tillbaka.

Observera att vår policy för retur inte gäller för anpassade ordrar.


Kan jag få min beställning inslagen som present?

För närvarande erbjuder vi inte någon tjänst för paketinslagning på våran sajt men skicka oss bara ett mail, så skickar vi dina inslagna slipsar till angiven adress. Lätt fixat!
Vi kan även handskriva ett personligt gåvomeddelande till mottagaren.

 

Hur vet jag att min beställning hanteras?

Du vet att din beställning och betalningen gick igenom när du får en bekräftelse via e-post från oss. Om du inte får denna bekräftelse via e-post, kolla din skräppostmapp. Får du ingen bekräftelse maila då [email protected] med en beskrivning av vad du beställde.

 

Varför kan jag inte logga in? Varför hamnar inte varan i varukorgen när jag klickar köp?

Vår butik kräver att du har cookies påslaget. Gå in i säkerhetsinställningarna i din webbläsare och se till att du har cookies aktiverat.
I Internet Explorer gör du detta genom att klicka på Verktyg i övre vänstra hörnet följt av Internetalternativ, välj sedan fliken Sekretess, klicka på Standard under inställningar och klicka sedan OK. Nu kan du ladda om sidan så skall allt fungera.
Vill du bara tillåta cookies för just Tieroom klickar du under fliken Sekretess på Platser, skriver in stage.tieroom.se och sedan Tillåt.

 

Jag har en fråga som inte besvaras i dessa frågor och svar.

Gå till Kontakta oss och hör av dig så får du snabbt svar.