FRI FRAKT – LEVERANS PÅ 1 DYGN* – 60 DAGAR ÖPPET KÖP

Kundtjänst

Tieroom Kundtjänst

 

 

 

 

1. Kontakta kundtjänst

Inget är viktigare för oss än att hjälp dig, vår kund, så snabbt och smidigt som möjligt.  Tveka inte att kontakta oss oavsett hur stor eller liten frågan är.

 
Du når oss bäst på email via info@tieroom.se. Du kan också ringa på 018-49 57 555.

Vi svarar omgående mellan 9 och 16 på vardagar och utanför de tiderna försöker vi svara så fort vi bara kan.

 

 

2. Köpvillkor, Frakt och Returer

 

Moms

Alla våra priser är inklusive moms. Beställer du till utanför EU dras ingen moms.

 

Leverans

Vi skickar våra varor med expresspost över hela världen. Ditt paket skickas inom 24 timmar efter att vi fått in din beställning (förutom på helgen). Inom Sverige har du med vårat gratisalternativ i 99% av fallen ditt paket 1 vardag efter du beställt om din order är lagd före 15.00 på en vardag, dvs under 24 timmar. Vill du vara säker på leverans dagen efter i Sverige så har vi ett alternativ för 49 kr. Inom Europa tar det runt 2-5 vardagar att få sitt paket. I största möjliga mån levererar vi ert paket direkt till dörren. Vid större beställningar hämtas det ut vid närmaste utlämningsställe. Använder man leverans dagen efter med alternativet rek så kommer det alltid till utlämningsställe.

 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är alltid noll för 1:a klass med posten, oavsett storleken på din order och oavsett vart i världen du bor. Vill man ha garanterad leverans dagen efter kostar det 49 kr. För snabbare leverans utomlands finns olika alternativ med Fedex med varierande pris beroende på vart man bor.

 

Byten och returer

Vi ser inget köp som avslutat förrän du har sett och godkänt varan. Du har full ångerrätt i 60 dagar efter att du mottagit varan. Du kan självklart byta eller returnera dina varor om du inte är nöjd med din beställning. Vill du inte byta mot ny vara får du givetvis pengarna tillbaka, det enda villkoret är att varorna inte är använda och att de returneras i sitt orginalemballage. Vid byte av en vara står köparen själv för returfrakten men utskick av nya produkter betalar vi.

 

Vid retur skriv ut och fyll i detta dokument: Returformulär.pdf och skicka det tillsammans med produkten till följande adress:

Tieroom AB
Vattholmavägen 63
754 40 Uppsala

 

Har du inte skrivare så skicka bara med en lapp med namn, adress och anledning till retur.

 

Reklamationer

Om din vara eller ditt paket är skadat eller trasigt vid leverans görs en reklamation. Självklart står vi då för portokostnaden. Ta kontakt med oss genom att skicka ett email till info@tieroom.se så ersätter vi dina varor så snart som möjligt. Tillsammans med din nya vara skickar vi med ett färdigadresserat portobetalt kuvert för retur av den skadade varan.

 

Sekretess och säkerhet

Vi på Tieroom AB garanterar din trygghet när du handlar via internet. Våra betalningar hanteras av markandsledande trygga betalförmedlare. All information gällande betalning via kredit- eller betalkort skickas via krypterad uppkoppling och sparas aldrig hos oss. Varken personuppgifter, betalningsuppgifter eller e-postadress lämnas ut till tredje part.

 

 

3. Vanliga frågor

 

Vad är Tieroom.se?

Vi är helt specialiserade på slipsar och de nära vännerna flugor och bröstnäsukar. Denna hyfsat snäva nisch är allt vi gör och som resultat är vi riktiga experter inom området.  Vårt mål är att producera slipsar som våra kunder älskar och kommer tillbaka för igen och igen. Vi jobbar också för en busenkel köprocess och blixtsnabba leveranser.

 

Vilka är ni?

Tieroom AB är ett familjeföretag baserat i Uppsala. Vi har sysslat med slipsar i många år i olika former. Sedan 2008 ligger allt krut på e-handel via Tieroom.se och vårat egna märke Notch. Ägare tillika ledning för bolaget är Niklas Andersson (VD), Louise Ferlin (Design) och Christian Andersson (Marknadsföring och Teknik).

 

Eftersom jag inte kan känna på era slipsar, kan du berätta för mig om de är tunna eller tjocka?

Våra slipsar är inte tunna. Vi gör alla våra slipsar med hög koncentration av silke och vi använder ett tjockare foder, detta gör att kvaliteten förblir hög. Tjockare slipsar är vanligtvis mer tåliga och håller längre. Då går det också att göra en stabilare och mer fulländad knut. Vill ni verkligen känna på slipsarna innan köp så är ni välkomna förbi vår lagershop i Uppsala.

 

Hur många mönster erbjuder ni?

För närvarande erbjuder vi över 400 olika mönster. Vi fyller kontinuerligt på de olika mönster som tar slut. För att alltid kunna dig en förstklassig kollektion och massor att välja på fyller vi naturligtvis på med nya fräsha mönster flera gånger om året.

 

Vill du köpa en större kvantitet av samma slips? Har vi tillräckligt många slipsar av samma mönster för att uppfylla din beställning?

Vill du köpa en större kvantitet av samma slips? Har vi tillräckligt många slipsar av samma mönster för att uppfylla din beställning? För det mesta så ja, vissa populära mönster kan dock ta slut snabbt. För att veta säkert ber vi dig skicka ett mail till oss först på info@tieroom.se. Om vi inte har tillräckligt med slipsar i lager så kan vi se till att sy upp fler just för dig.

 

Hur kan jag kontakta er?

Tveka inte att kontakta oss oavsett hur liten eller stor frågan må vara. Via vanlig post kan vi nås på Tieroom AB, Vattholmavägen 63, 754 40 Uppsala. Annars nås vi lättast på email via info@tieroom.se. Ifall du vill prata med oss på telefon så når du oss på 018-4957555.

 

Behandlas mina personliga uppgifter och kreditkortsinformation konfidentiellt och säkert?

När du beställer online hanteras din kreditkortsinformation elektroniskt utan mänsklig kontakt. Din kreditkortsinformation sparas aldrig hos oss utan hanteras bara av vår betalningsförmedlare och då krypterat och säkert. Ditt namn, din adress eller e-postadress lämnas aldrig ut till tredje part.

 

Hur lång tid tar det för min slips att skickas?

Alla beställningar mottagna före 15:00 mån-fre skickas från oss samma dag vilket betyder att ni i de flesta fall har dem redan efterföljande arbetsdag. Ordrar mottagna efter 15:00 skickas efterföljande arbetsdag vilket betyder att ni har den oftast efter två arbetsdagar.
Order som kommer in på en helg kommer alltså att skickas på följande måndag vilket betyder leverans på tisdagen eller onsdagen.
Notera att större försändelser kan hamna på postkontoret och ej i brevlådan vilket kan förlänga tiden tills ni faktiskt har slipsen runt halsen. Se till att lämna ert mobilnummer vid beställning för snabbast möjlig avisering.

 

Vad är er returpolicy?

Vi har väldigt få returer och jobbar alltid för att kunden ska bli nöjd. Men skulle du vilja returnera varan eller byta den gör vi det utan att blinka.

Du kan alltid byta din slips mot en ny i samma prisklass eller få pengarna tillbaka. Enda kravet är att slipsen returneras inom 60 dagar från inköpsdatum och är i nytt skick när den når oss. Fyll gärna i detta formulär vid retur så vi vet vart pengarna eller nya produkten ska ta vägen samt så vi vet varför du inte var nöjd och kan förbättra oss. Returfrakten står du för själv men vi betalar frakten för eventuella nya produkter.
En eventuell reklamation kan naturligtvis göras när som helst. Skicka då med kvitto samt detta dokument där du tydligt förklarar felet samt meddelar om du vill byta mot en likadan produkt, en annan produkt eller ha pengarna tillbaka. Eventuell återbetalnig görs till det kreditkort som du använde vid köpet eller genom justering av fakturan. Detta sker omgående den dag vi har tagit emot dina varor.

Posta retur till:
Tieroom AB
Vattholmavägen 63
754 40 Uppsala
Sweden.

Observera att vår policy för retur inte gäller för anpassade ordrar.

 

Kan jag få min beställning inslagen som present?

För närvarande erbjuder vi inte någon tjänst för paketinslagning på våran sajt men skicka oss bara ett mail, så skickar vi dina inslagna slipsar till angiven adress. Lätt fixat!
Vi kan även handskriva ett personligt gåvomeddelande till mottagaren.

 

Hur vet jag att min beställning hanteras?

Du vet att din beställning och betalningen gick igenom när du får en bekräftelse via e-post från oss. Om du inte får denna bekräftelse via e-post, kolla din skräppostmapp. Får du ingen bekräftelse maila då info@tieroom.se med en beskrivning av vad du beställde.

 

Varför kan jag inte logga in? Varför hamnar inte varan i varukorgen när jag klickar köp?

Vår butik kräver att du har cookies påslaget. Gå in i säkerhetsinställningarna i din webbläsare och se till att du har cookies aktiverat.
I Internet Explorer gör du detta genom att klicka på Verktyg i övre vänstra hörnet följt av Internetalternativ, välj sedan fliken Sekretess, klicka på Standard under inställningar och klicka sedan OK. Nu kan du ladda om sidan så skall allt fungera.
Vill du bara tillåta cookies för just Tieroom klickar du under fliken Sekretess på Platser, skriver in www.tieroom.se och sedan Tillåt.

 

Jag har en fråga som inte besvaras i dessa frågor och svar.

Skicka ett e-postmeddelande till info@tieroom.se eller ring på 018 - 49 57 555.